077-2307771

עורך דין מקצועי לענייני רווחה

תחום הרווחה כולל בתוכו את תחום "חוק נוער טיפול והשגחה" ייצוג הורים מול רשויות הרווחה שעומדים בסכנה לפני הוצאת ילדיהם מהבית למסגרות חוץ ביתיות.

כאשר רשויות הרווחה סבורים כי יש סיכון נפשי, פיזי או הזנחה לילדים במשפחה , ויש חשש שההורים אינם מסוגלים לטפל כראוי בילדים ואינם מסוגלים להגן עליהם, תהא התערבות של רשויות הרווחה בתוך המשפחה ובמקרים מסויימים יפנו רשויות הרווחה לבית המשפט לנוער להמשך טיפול ופיקוח.  יצויין כי במקרים מסויימים ושהחשש לשלום הילדים הינו כבד תדרוש הרווחה להוציא את הילדים מביתם למסגרות חוץ או למשפחת אומנה.

במקרה בו  ההורים סבורים כי התערבות הרווחה אינה מוצדקת בנסיבות העניין ההורים יכולים לשכור את שירותיו של עורך דין לענייני רווחה על מנת שילווה אותם בבית המשפט , יילחם עבורם ויוכיח את צדקתם.

מדובר בתחום רגיש ביותר וישנה חשיבות גבוה מאוד בבחירת עוה"ד מהתחום שיהיה בקיא בחוק ובפסיקות הרלוונטיות.

 

התפקיד המאתגר של עורך דין לענייני רווחה

יכולים להיות מצבים שבהם יופעל שיקול דעת מצד רשויות הרווחה שלא בהכרח יהיה תואם לטובתו של הילד  ולא בהכרח ישקף את מצב המשפחה. ישנם מצבים בהם רשויות הרווחה מוציאה ילדים מהבית על  אף שניתן היה לטפל במשפחה בצעד פחות דראסטי ופוגעני. כאן נכנס מקומו של עורך דין  יודע כיצד לפעול בצורה המיטבית ביותר על מנת למנוע את הוצאת הילדים מהבית ובמצבים בהם כבר הוצאו הילדים מביתם – יידע עוה"ד כיצד להילחם ולהשיבם הבייתה. במצבים אלו על ההורים לשכור עורך דין שיסייע להם להלחם ולהוכיח כי מקומו של הילד בבית ולא במסגרות חוץ ביתיות.

עורך הדין ילווה את המשפחה הן בהליך המשפטי והן בהליך מול הרווחה לרבות ועדות שמתקיימות בעניינה של המשפחה.

לבחור נכון עורך דין

גם כאשר יודעים שמי שצריך לערב במקרה זה או אחר הוא עורך דין שחשוב לבחור היטב את העורך הדין הנכון והמתאים ביותר. לא כל עורך דין עוסק בענייני רווחה ופועל מול רשויות הרווחה ולכן מדובר בתת התמחות ספציפית וייחודית מאד. חשוב לברר לעומק ולוודא שלעורך הדין יש ניסיון במקרים שכאלה על מנת שהוא יוכל לתת את הייעוץ והסיוע המדוברים ולוודא שבמקרה של הילד המדובר אכן מתקבלות החלטות מקצועיות שרואות אך ורק את טובתו.

עו"ד אתי גוהר מנוסה בעבודה מול רשויות הרווחה והיא הכתובת המתאימה לפנות אליה במידה ויש תחושה לקבלת החלטות שאינה הוגנת כלפי ילד או משפחה.

לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-2307771

או השאירו פרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
דברו איתנו בוואטסאפ!