077-2307771

הסכם חלוקת עיזבון

הסכם חלוקת עיזבון

כאשר אדם הולך לעולמו, כל רכושו, ממונו ונכסיו אשר נכללים תחת המושג עיזבון, יתחלקו בין יורשיו, בין אם המנוח כתב צוואה תקפה ובין אם לא כתב צוואה והעיזבון יתחלק לפי חוק הירושה לאחר שיוצא צו ירושה. עם זאת, לעיתים היורשים מסיבות כאלה ואחרות יעדיפו לחלק את העיזבון בצורה שונה ממה שהמנוח ציווה בצוואתו או בשונה מהנוהל בחוק הירושה. על מנת לעשות כן, יהיה עליהם לחתום על הסכם חלוקת עיזבון שיקבע חלוקה מחדש של העיזבון כאשר כל אחד ואחד מהזוכים בעיזבון חותם בהסכמה על ההסכם.

הסכם חלוקת עיזבון – כל מה שצריך לדעת

במסגרת הסכם חלוקת עיזבון, על כל היורשים (הזוכים) לצאת בהחלטה משותפת באופן עצמאי, ללא מעורבות גורם נוסף, אשר מנציחה חלוקה שונה של הנכסים, הרכוש והממון שהמנוח הותיר אחריו.  חשוב לזכור שניתן לחתום על הסכם חלוקת עיזבון אך ורק לפני שהעיזבון חולק בפועל, וכי ההסכם לא חייב להתייחס לכל העיזבון ככלל אלא לנכסים מסוימים בו. הסכם זה נפוץ למדי בכמה מקרים – האחד, כאשר אחד הורים הולך לעולמו וכל היורשים בוחרים להעביר את העזבון לרשות ההורה השני, מתוך הידעה שהם ירשו אותו בבוא היום. מקרה נוסף בו נהוג להגיע להסכם חלוקת עיזבון הוא כאשר ישנם נכסים משותפים ליורשים, אשר מעוניינים למנוע סכסוכים משפטיים אודות הנכסים ולהגיע להסכם. במקרים אחרים, לעיתים כאשר אחד מבני המשפחה מעוניין להתנגד לצוואה אך בני משפחתו לא מעוניינים להיגרר להליכים משפטיים ארוכים ויקרים, הם יוכלו לחתום על ההסכם ולהגיע להסדר חלוקה שיוסכם על כל היורשים.

לפנות לעו"ד מומחה

על מנת להגיע להסכם חלוקת עיזבון אשר יאושר על ידי כל היורשים, חשוב לפנות אל משרד עורכי דין מוביל שיסייע לנסח את ההסכם כך שיגן על זכויותיהם של כל המעורבים. משרד עורכי הדין אתי גוהר הוא משרד עורכי דין המתמחה בדיני משפחה, ומלווה כבר למעלה מעשור לקוחות רבים ומרוצים.

לייעוץ משפטי פרטני פנו אלינו ונחזור אליכם בהקדם.

הסכם חלוקת עיזבון בין יורשים

הסכם בין יורשים שנועד לשנות את אופן חלוקת נכסיו של המנוח הוא צעד חוקי שרבים עושים בו שימוש. הדבר מאפשר לשנות חלוקת נכסי מקרקעין בין יורשים ללא תשלום מיסים, משום שהדבר לא נחשב כעסקת מקרקעין ככל שהוא חלק מהסכם חלוקת עיזבון בין יורשים. תכנון מס במסגרת עסקאות מקרקעין הוא פופולארי מאוד וחשוב לעשות זאת בחוכמה.

הסכם חלוקת עיזבון בין יורשים – תשלומי איזון

אחד הנושאים שעולים על הפרק במסגרת חתימה על הסכם חלוקת עיזבון בין יורשים הוא כל הקשור לתשלומי איזון. מדובר למעשה על מקרה שבו יורש מסוים מקבל נכס בשווי גבוה יותר לעומת יורש אחר, ולכן היורש שקיבל נכס בשווי גבוה יותר מפצה בסכום מסוים את היורש האחר. חשוב לציין שניתן לכלול בהסכם תשלומי איזון כאלו, אך לא ניתן לכלול בהסכם נכסים שאינם חלק מהירושה, ולכן פעולת האיזון נעשית על ידי תשלום פיצוי. ישנם מקרים בהם העיזבון איננו כולל סכום מזומן מספק על מנת לאזן בין היורשים, ולכן ישנם מקרים בהסכמה בהם לא נעשה איזון שוויוני אלא חלקי.

הסכם חלקי בעזרתו של עורך דין

ישנם מקרים בהם הסכם חלוקת עיזבון בין יורשים מתייחס רק לחלק מהרכוש, ולעיתים אף מתרחשים מצבים בהם צד אחד מוותר על חלקו ולמעשה מעניק מתנה לאחר. בסופו של יום, במהלך ניסוח הסכם בין יורשים חשוב לפנות אל עורך דין מומחה לדיני משפחה אשר יוכל לוודא כי האינטרסים והזכויות של כל הצדדים מגולמים בהסכם, וכי הם אכן מאשרים אותו. משרד עורכי הדין אתי גוהר הוא משרד המתמחה דיני משפחה אשר פועל בתחום כבר למעלה מעשור וליווה אין ספור לקוחות מרוצים בהליכים שונים, בין אם מדובר על הליכי גירושין, חתימה על הסכמי ממון והסכמי חלוקת עיזבון, הליכי התנגדות לצוואה ואף  ייצוג הורים  מול רשויות הרווחה בתיקי נוער ותיקי אימוץ לייעוץ משפטי פרטני מקצועי, זמין ואדיב פנו אלינו ונשמח לסייע.

לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-2307771

או השאירו פרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

עורכת דין גירושין

עורכת דין גירושין גם נישואים שהתחילו באהבה גדולה עלולים להגיע אל קיצם, ואין זה חריג כשהסטטיסטיקות מדברות על עלייה מתמדת

קרא עוד »
עורך דין מזונות

עורך דין מזונות מזונות ילדים עפ"י דיני המזונות בישראל, חובת המזונות שחב הורה כלפי ילדו נקבעת עפ"י דתו של ההורה.

קרא עוד »
עורך דין התנגדות לצוואה
עו"ד ירושות

צוואה וירושה תחום דיני הירושה מוסדר בחוק הירושה, התשכ"ה 1965. חוק זה קובע את הכללים המשפטיים השונים הנלווים לסוגיית העברת

קרא עוד »
לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
דברו איתנו בוואטסאפ!