077-2307771

עורך דין לענייני רווחה

עורך דין לענייני רווחה

ישנם מקרים בהם הוריו של ילד מסיבות כאלה ואחרות לא יכולים לספק לו את כל צרכיו בין אם מדובר על צרכים פיזיים כמו מזון ומקום תקין לגור בו, ובין אם מדובר על צרכים רגשיים כמו תשומת לב, עזרה ותמיכה, ולמעשה אינם בעלי מסוגלות לדאוג לו. במקרים מעין אלו נכנסים לתמונה שירותי הרווחה על מנת לספק פתרון מתאים לילד כאשר טובתו היא בראש מעייניהם.

עם זאת, ישנם לא מעט מקרים בהם שיקול דעתן של רשויות הרווחה שגוי וילדים עלולים להילקח מרשות הוריהם גם אם ההורים יכולים לספק את צרכיהם של הילדים.

מקרים מעין אלו נחשבים נדירים ומורכבים, ולכן ההתמודדות עימן היא קשה במיוחד. אם אתם מוצאים את עצמכם במצב מורכב שכזה בו רשויות הרווחה מעוניינות להוציא את ילדכם מרשותכם ולהעביר אותו למסגרות כמו פנימייה או אפילו משפחת אומנה, חשוב לפנות אל עורך דין שמתמקצע בחוק הנוער ומייצג מול רשויות הרווחה על מנת להציג את התמונה הנכונה ולמנוע את הדרדרות המצב .

עורך דין לענייני רווחה – התהליך המשפטי

כאשר ילד מורחק מבית הוריו בחסות החוק על ידי רשויות הרווחה (כאמור בשל טיפול לקוי של הוריו בו) הרי שבדיוק בנקודה הזו מומלץ עבור ההורים לערב בתהליך עורך דין לענייני רווחה. עורך הדין יסייע להורים להוכיח לבית המשפט כי בנם לא צריך להיות מורחק מהבית, ואף יסייע לחשוב על פתרונות יצירתיים שיהיו מקובלים הן על בתי המשפט, הן על רשויות הרווחה והן על ההורים על מנת להשאירו בחיק המשפחה. עורך דין המתמחה בתחום ייצוג הורים מול רשויות הרווחה יוכל לדעת מה חשוב להוכיח על מנת להשאיר את הילד ברשות הוריו.

הסיוע למשפחה הוא בעדיפות ראשונה

בכל הנוגע לענייני רווחה, מדובר בלא פחות מדיני נפשות, ולכן חשוב לפנות אל עורך דין בעל וותק וניסיון רב שתוכלו לסמוך עליו בניהול ההליך המורכב בבתי המשפט בערכאות השונות, כמו גם בוועדות תיכנון טיפול  ברווחה. משרד עורכי דין אתי גוהר הוא משרד עורכי דין המתמחה בדיני משפחה בכלל ופועל רבות בתחום ענייני הרווחה בפרט. צוות עורכי הדין במשרד ישמחו להעניק גם לכם ליווי וייעוץ משפטי מקצועי, תוך הקפדה על אדיבות, הכלה וזמינות גבוהה במצב משפטי ורגשי מורכב שכזה.

עורך דין נגד משרד הרווחה

בנסיבות שונות, רשויות הרווחה לעיתים מבקשות להוציא ילד מחסות הוריו ומביתו, כאשר באופן עקרוני טובתו של הילד היא האינטרס היחיד במהלך. עם זאת, ישנם מקרים בהם רשויות הרווחה טועות ומבקשות להוציא ילד מביתו ומרשות הוריו ללא עילה מספקת במקרים מורכבים מעין אלו חשוב לקבל ייצוג של עורך דין נגד משרד הרווחה, על מנת להוכיח כי טובתו של הילד נמצאת בביתו תחת חסות הוריו.

לקבל ייצוג עורך דין נגד משרד הרווחה

כאשר רשויות הרווחה חושדות כי ילד מתמודד עם הזנחה חמורה מצד הוריו, כמו גם בביתו קיימים גורמי סיכון כמו מקרי אלימות במשפחה, הן רשאיות לחייב את המשפחה בביקורים של עובדים סוציאליים על מנת לבחון את מצבו הרגשי של הילד, כמו גם את תנאי המחיה שלו. במידה וחוות הדעת של העובדות הסוציאליות יציגו תמונה בה ההורים אינם מתפקדים וכי הילד נמצא בסיכון ואף ימליצו על הוצאתו מביתו, תגיש הרווחה תסקיר לבית המשפט. בישראל, אך ורק בתי המשפט יכולים לקבוע האם ילד יוצא מביתה, אך עליכם לזכור כי לחוות הדעת של הרווחה והעובדים הסוציאלים יש משקל רב. על מנת להתמודד עם המצב המורכב והקשה, חשוב לקבל לפנות אל עורך דין נגד משרד הרווחה על מנת להוכיח שטובתו של הילד נמצאת בבית עם הוריו.

לקבל ייעוץ משפטי מקצועי

תיקי רווחה הם ללא ספק נחשבים לתיקים המורכבים ביותר בתחום דיני המשפחה, משום שהם למעשה מהווים דיני נפשות – מדובר בטובתם של ילדים קטנים וחסרי ישע שלא יכולים לבחור בעצמם את צעדיהם. לכן, כאשר אתם מתמודדים אל מול רשויות הרווחה בבתי המשפט, חשוב לבחור בעורך דין אשר מתמחה בתיקי רווחה וייצג בעבר הורים במצבים דומים לשלכם, וסייע להם לשמור של התא המשפחתי מלוכד. משרד עורכי הדין אתי גוהר הוא משרד עורכי דין אשר מתמחה בדיני משפחה ופועל בתחום למעלה מעשור. צוות המשרד מתמחה בתיקים מורכבים כמו תיקי רווחה וליווה מאות משפחות בהתמודדות הלא פשוטה עם המצב. לייעוץ משפטי פרטני צרו עמנו קשר ונשמח לסייע.

לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-2307771

או השאירו פרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

עורך דין התנגדות לצוואה
עו"ד ירושות

צוואה וירושה תחום דיני הירושה מוסדר בחוק הירושה, התשכ"ה 1965. חוק זה קובע את הכללים המשפטיים השונים הנלווים לסוגיית העברת

קרא עוד »
לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
דברו איתנו בוואטסאפ!