077-2307771

עורך דין מזונות

עורך דין מזונות

מזונות ילדים

עפ"י דיני המזונות בישראל, חובת המזונות שחב הורה כלפי ילדו נקבעת עפ"י דתו של ההורה. המזונות בהם מחוייב אב לשלם עבור ילדיו נקבעים על-פי המשפט העברי, אשר קובע כי על האב מוטלת החובה הבלעדית לספק את הצרכים הבסיסיים של ילדיו עד גיל 6, וזאת בהתאם לצרכי הילדים וליכולת הכלכלית שלו. במשך שנים רבות, הפסיקה בבתי המשפט הייתה שחבותו הבלעדית של האב בתשלום מזונות נמשכת עד הגיע הילד לגיל 15, וזאת נוכח תקנות הרבנות הראשית משנת תש"ד, אשר פורשו כמרחיבות את החבות במזונות לאחר גיל שש. בפועל בתי המשפט הטילו את תשלום המזונות על האב בלבד עד הגיע הילדים לגיל 18.

ביום 19.07.2017 פורסם פסק הדין של בית המשפט העליון בבע"מ 919/15 ובו נקבעה הלכה חדשה בקביעת שיעור המזונות עבור ילדים יהודים מעל גיל 6. ההלכה החדשה קובעת ששיעור המזונות עבור ילד מעל גיל 6 יקבע בהתאם להכנסות של שני ההורים וחלוקת זמני השהות של הילד אצל כל אחד מההורים.

יש לציין, כי מאחר ומדובר בהלכה חדשה עדיין לא ברור אם הדיינים בבתי הדין הרבניים יאמצו אותה אף הם. עד כה נראה שלא.

מזונות ילדים עד לגיל 6

נכון להיום פסיקת בית המשפט לענייני משפחה קובעת כי צרכיו ההכרחיים של ילד, בהם על אב יהודי לשאת, הינם בסך של כ-1,250-1,350 ₪  בחודש. כאשר מדובר במספר ילדים המתגוררים תחת קורת גג אחת, אזי סכום המזונות עבור כל ילד פוחת מעט, בשל ההנחה כי ההוצאה עבור כל ילד בנפרד פוחתת במקרה כזה.

בנוסף חייב האב להשתתף בהוצאות מדור של הקטין (שכר דירה או משכנתא והוצאות אחזקת הבית). נהוג כי האב נושא בתשלום יחסי של הוצאות המדור לפי הפירוט הבא: ילד אחד – 30% / שני ילדים – 40% / שלושה ילדים ומעלה – 50%.

הוצאות החינוך של הקטין (גן / בי"ס / צהרון/חוגים/ קייטנות) והוצאות רפואיות חריגות (טיפולים רגשיים/ משקפיים/ רופא שיניים וכיו"ב) מחולקים בדר"כ  בין שני ההורים באופן שווה.

מזונות בזמני שהות שווים

עפ"י ההלכה החדשה אשר נקבע ע"י בית המשפט העליון בבע"מ 919/15, במצב בו חלוקת זמני השהות של ילדים בני למעלה משש אצל ההורים הינה שווה, שיעור דמי המזונות בהם יחויב האב, יקבע בהתאם ליחס ההכנסות של ההורים. במצב בו ההכנסות של ההורים הינה שווה, האב לא יהיה חייב בתשלום מזונות, שכן כל הורה מממן את צרכי הילדים בעודם עימו. יחד עם זאת, האב יכול להיות מחוייב בסכום מסויים עבור צרכי הילדים שאינם בגדר הוצאות שוטפות, כגון ביגוד, תרבות וכיו"ב, שכן עפ"י ההלכה החדשה יש לקבוע מנגנון לריכוז התשלומים עבור הוצאות הילדים שאינן הוצאות שוטפות.

באשר לילדים בני מתחת לשש אשר נמצאים בזמני שהות שווים, אין כיום הלכה אחידה בפסיקה. ישנם פסקי דין הקובעים כי במצב כזה פוחתת חובת המזונות של האב ב-50%, שכן האב נושא בחובת תשלום המזונות באופן ישיר כאשר הילדים עמו. לצד זאת יש פסקי דין המפחיתים את חבות האב במזונות בשיעור של 25% בלבד.

מזונות מעל גיל 18

החוק לתיקון דיני המשפחה (מזונות), 1959 קובע חובת מזונות כל עוד הילד הוא קטין, כלומר עד הגיעו לגיל 18. במדינת ישראל, אשר בה צעירים בגיל 18 מתגייסים לצבא ולפיכך אינם יכולים לכלכל את עצמם, נוצר צורך בהארכת תקופת החיוב. לאור כך, ניתן לפני שנים רבות פסק דין בבית המשפט העליון , אשר חייב אבות בתשלום דמי מזונות לילדיהם עד תום שירותם הצבאי או הלאומי בסך של שליש מדמי המזונות המקוריים המיועדים לאותו ילד.  בהמשך הורחבה ההלכה גם לילדים הלומדים בכיתות י"ג, י"ד, או למסלולי עתודה שונים.

הוצאה לפועל של פסק דין למזונות

במקרים בהם האב איננו משלם את דמי המזונות אשר נקבעו בפסק הדין ו/או בהסכם הגירושין, האם רשאית לגבות את כספי המזונות באמצעות המוסד לביטוח לאומי ו/או באמצעות לשכות ההוצאה לפועל. כאשר כספי המזונות נגבים מהמוסד לביטוח לאומי, המוסד לביטוח לאומי הוא זה הפותח בהליכי הוצאה לפועל כנגד החייב. יחד עם זאת, לא כל אישה הזכאית לקבלת דמי מזונות יכולה לגבות את כספי המזונות באמצעות המוסד לביטוח לאומי, שכן מימוש הזכות לקבלת דמי מזונות באמצעות המוסד לביטוח לאומי נקבע בהתאם לגובה הכנסותיה.

במסגרת הליכי הוצל"פ כנגד החייב, לשכת ההוצאה לפועל רשאית לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה לצורך פירעון החוב הקיים, לרבות, עיקולים, הגבלות על החייב והנפקת צו מאסר ללא צורך בביצוע חקירת יכולת.

עורכת הדין אתי גוהר – בתחום מזונות ילדים

משרדה של עורכת הדין אתי גוהר מספק מגוון רחב של שירותים משפטיים שעניינם הסדרת דמי מזונות במסגרת הליך הגירושין. שירותיה המשפטיים של עורכת הדין אתי גוהר בתחום זה כוללים בין היתר: ניהול מו"מ בין הצדדים לצורך קביעת דמי המזונות, הגשת תביעה לתשלום דמי מזונות, הגנה מפני תביעת מזונות, בקשה להפחתת/הגדלת דמי מזונות ושירותים משפטיים נוספים הנלווים לנושא.

תשלום דמי המזונות הוא אחד הנושאים הבוערים ביותר בכל תיק גירושין אשר מתנהל בבית המשפט לענייני משפחה ובבית הדין הרבני, כאשר יש ילדים משותפים בתמונה מתחת לגיל 18. מדובר בנושא אשר מעורר הרבה חששות, אמוציות ותסכול בקרב שני בני הזוג לכן חשוב להתמודד עם נושא זה על הצד הטוב ביותר. עורך דין מזונות יוכל לסייע לכם בנושא, בין אם אתם הצד המשלם ומעוניינים להפחית את התשלום, ובין אם אתם הצד שצריך לקבל את התשלום וזקוק לסיוע כלכלי משמעותי יותר בגידול הילדים.

עורך דין מזונות – איך נקבע גובה המזונות?

כאשר לבני זוג גרושים יש ילדים משותפים שטרם הגיעו לגיל 18 הרי שבהתאם לחוק אמורים להקבע דמי מזונות אשר נקבעים ביחס להכנסות הצדדים וזמני השהות של כל צד עם הילדים.

במקרים בהם בני הזוג חולקים זמני שהות באופן שוויוני בעקבות פסיקה משנת 2017 וככל שההליך ינוהל בבית משפט לענייני משפחה גובה תשלומי המזונות יקבע בהתאם לכמה קריטריונים – רמת ההשתכרות ופוטנציאל ההשתכרות של כל אחד מההורים, פערי השכר בין ההורים וזמני השהות של כל הורה עם הילדים.   עורך דין מזונות יוכל לסייע לכם להשיג את התוצאה הטובה ביותר בעבורכם ולהוכיח את טענותיכם לבית המשפט – בין אם מדובר על הקטנה או הגדלה של דמי המזונות.

ייצוג משפטי מקצועי בבית המשפט

המציאות מוכיחה פעם אחר פעם שכאשר מדובר על תשלומי מזונות, נדירים המקרים בהם שני בני הזוג מרוצים מהסכום שנקבע, ולכן ליווי וייצוג מקצועי בבית המשפט הוא ללא ספק חיוני. משרד עורכי הדין אתי גוהר הוא משרד עורכי דין המתמחה בדיני משפחה, גירושין ומזונות, אשר ייצג בהצלחה לקוחות רבים  בתיקי מזונות כמו כן גם בערעורים על סכום המזונות שנקבע להם. לפרטים נוספים וייעוץ משפטי מקצועי צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

עורך דין בענייני מזונות

אחת הסוגיות הבוערות ביותר בכל תיק גירושין בו ישנם ילדים משותפים מתחת לגיל 18 לבני הזוג המעוניינים להתגרש היא סוגיית דמי המזונות. על פי החוק, על בית המשפט לקבוע סכום דמי מזונות אשר ישולם להורה עמו נמצאים הילדים זמן רב יותר על ידי ההורה השני,  מדי חודש בחודשו על מנת לסייע לשאת בהוצאות הכלכליות הכרוכות בגידול ילדים. במרבית המקרים, לפחות אחד מבני הזוג המתגרשים לא מרוצים מגובה המזונות שנקבעו ופונים אל עורך דין בענייני מזונות על מנת לקבל ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי בבית המשפט.

עורך דין בענייני מזונות – מזונות ילדים

כיום על מנת לקבוע סכום מזונות – נקבעים זמני השהות של הילדים אצל כל הורה ורק לאחר מכן ניתם לקבוע מה סכום המזונות שישולם להורה עמו שוהים הילדים זמן רב יותר .

על פי זמני השהות ההורה שנקבע כי עליו להעביר דמי מזונות  יעביר לצד השני סכום כסף קבוע מדי חודש על מנת לכסות חלק מההוצאות על הילדים המשותפים.

גובה דמי המזונות נקבע על פי מספר קריטריונים על ידי בתי המשפט והוא ישולם עד להגעת הילדים המשותפים לגיל 18. בין הקריטריונים ניתן למצוא את גובה השכר של שני ההורים, הבדלי פוטנציאל ההשתכרות שלהם והבדלי זמני השהות של הילדים בין שני ההורים. אם בעבר היה נהוג שהאב ישלם את המזונות לאם, אשר תגדל את הילדים המשותפים בביתה באופן כמעט מוחלט, בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי וניתן למצוא מקרים בהם האם משלמת דמי מזונות לחשבונו של האב, או לחילופין מצבים בהם לא נקבעים דמי מזונות משום שזמני השהות הינם זמנים משותפים ופערי ההשתכרות כמעט שווים.  עם זאת, גם לאחר שבית המשפט קבע סכום מסוים לתשלום מזונות, בעזרת עורך דין ניתן להגיש ערעור על הסכום ולנסות לשנות אותו .

משרד עורכי דין מוביל

משרד עורכי הדין אתי גוהר הוא משרד עורכי דין המתמחה בדיני משפחה, אשר פועל בתחום למעלה מעשור וליווה אלפי לקוחות מרוצים בהליכי גירושין מורכבים וארוכים, וסייע להם למצות את זכויותיהם ולשמור על האינטרסים שלהם. לייעוץ משפטי ראשוני פנו אלינו ונשמח לסייע בהקדם.

לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-2307771

או השאירו פרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

עורכת דין גירושין

עורכת דין גירושין גם נישואים שהתחילו באהבה גדולה עלולים להגיע אל קיצם, ואין זה חריג כשהסטטיסטיקות מדברות על עלייה מתמדת

קרא עוד »
לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
דברו איתנו בוואטסאפ!