077-2307771

עו"ד לענייני התנגדות לצוואה

לאחר פטירתו של אדם נחשפת הצוואה שהוא הותיר אחריו ובה מפורט איך הוא מבקש לחלק את העיזבון שלו, כלומר את הכספים והרכוש שצבר משך כל ימי חייו. צוואה נתפסת כמשהו מאוד רציני במערכת המשפט בישראל, וברוב המקרים ברירת המחדל היא שצוואה מקיימים כי זה היה רצונו של המנוח.

יחד עם זאת במקרים שעומדים בתנאי החוק והפסיקה ניתן להתנגד לצוואה עורך דין התנגדות לצוואה יכול לסייע ללקוח שלו שטוען כנגד הצוואה  ולבדוק האם עומד בקריטריונים שהחוק מחייב .

 

מתי לפנות אל עורך דין התנגדות לצוואה?

בישראל קיימים כמה סוגים של צוואות, כלומר כמה אפשרויות חוקיות לערוך צוואה ולהפקיד אותה. לאחר מותו של אדם הרי שלפעמים יהיו ליורשים טענות כנגד הצוואה וכנגד כשירותה. עורך דין בעל ניסיון וותק יבחן  לעומק את האפשרות של הגשת התנגדות לצוואה והאם הטענות עומדות בגדר הדירשה שהחוק מחייב.

עורך הדין המנוסה שמכיר את התחום יפעיל שיקול דעת ויסייע ללקוח שלו להבין האם יש עילה לפנות לבית המשפט ולבקש את ביטול הצוואה.

 

החשיבות של פנייה אל עורך דין

כאמור, אין השופטים רואים בעין יפה ניסיונות לבטל צוואות של אנשים שהלכו לעולמם ולכן כל תביעה או בקשה כזאת חייבת להישקל ברצינות רבה על ידי עורך דין לפני שהלכה למעשה תוגש הבקשה. עורך דין מנוסה ובקיא בתחום יידע לצפות מראש האם יש  מקום להגיש התנגדות לצוואה ואם לאו. ככל והסיכויים קלושים והגשת ההתנגדות מוגשת שהיא חלשה מטיעונים משפטיים – בתי המשפט פוסקים הוצאות גבוהות ומכך כדאי להמנע.

עו"ד אתי גוהר עוסקת בדיני ירושות וצוואות ומייעצת ללקוחות גם בנוגע לאפשרות של ביטול צוואה או הוצאה לפועל של ירושה.

לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-2307771

או השאירו פרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
דברו איתנו בוואטסאפ!