077-2307771

כמה עולה הסכם חלוקת עיזבון

לאחר לכתו של אדם לעולמו נשאר רכוש או ממון שהוא השאיר אחריו. במידה והמנוח השאיר אחריו צוואה הרי שהעיזבון שלו יתחלק בין היורשים על פי הצוואה. במידה ולא – יחולק העיזבון על פי צו ירושה. יחד עם זאת, יתכן והיורשים ירצו לקבל ביניהם בהסכמות מלאות החלטות שונות בנוגע לעיזבון ולחלק בצורה אחרת את מה שהמנוח הוריש להם. פעולה זו נקראת הסכם חלוקת עיזבון והיא חייבת להתבצע ביחד עם עורך דין שעוסק בצוואות וירושות על מנת שתתבצע על פי החוק ועל מנת לוודא שאכן כל הצדדים רוצים בהסכם הזה מרצונם החופשי וללא שהופעל עליהם כל סוג של לחץ.

 

הבנה מעמיקה לגבי הסכם חלוקת עיזבון

כאמור, רשויות המדינה מחויבות לפעול על פי צוואה ובהיעדרה על פי צו ירושה. יכול להיות שהמוטבים בצוואה או על פי צו הירושה ירצו לחלק אחרת ביניהם את העיזבון של המנוח ולשם כך הם יצטרכו לפנות אל עורך דין שיש לו ניסיון בעריכת הסכם חלוקה של עיזבון . כל ההערות צריכות להיות רשומות ויתכן שעורך הדין ייפגש בנפרד עם כל אחד מהצדדים על מנת לוודא שההסכם מקובל על כולם ויש בו שוויון. עורך הדין עלול לגלות שיש צד בהסכם שחלקו יהיה קטן יותר ולכן חשוב לוודא שכל התנאים ידועים לכולם ומוסכמים עליהם מרצונם החופשי.

 

החשיבות של הסכמות בתחום רגיש זה

לאחר מותו של אדם אין יכולים היורשים שלו לעשות ככל העולה על רוחם עם רכוש, ציוד או כספים שהמנוח השאיר אחריו. עליהם לפעול על פי המותר בחוק – הצוואה שהוא השאיר או צו הירושה. במידה והם מחליטים לערוך הסכם החלוקה הרי שחשוב שהוא יתבצע בצורה מוסכמת, נכונה ועל פי החוק, מה שיבטיח הגינות והוגנות מצד כל הצדדים זה כלפי זה וכמובן את השוויון בין החלקים השונים של כולם בעיזבון. לאחר שעו"ד יוודא זאת – הוא יערוך את ההסכם ויחתים על כך את היורשים.

עו"ד אתי גוהר עוסקת בדיני צוואות וירושות ותערוך על פי הצורך הסכמי חלוקת עיזבון עבור היורשים.

לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-2307771

או השאירו פרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

ייפוי כח מתמשך

ייפוי כח מתמשך העתיד שלך בידיים שלך באמצעות ייפוי כח מתמשך, שהינו הסדר משפטי חדשני המאפשר לכל אדם כשיר מעל

קרא עוד »
לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
דברו איתנו בוואטסאפ!