077-2307771

ייצוג בתיקי אפוטרופסות – כשרות משפטית

ייצוג בתיקי אפוטרופסות – כשרות משפטית

אפוטרופסות

משרד עו"ד אתי גוהר מייצג בהליכי אפוטרופסות – מינוי אפוטרופוס לגוף ולרכוש, בקשות שונות בעניין סמכויות אפוטרופוסים ועוד.

מהי אפוטרופוסות?

לפי חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ"ב-1962 – כל אדם הינו כשיר לזכויות ולחובות וכן לפעולות משפטיות, אך לכך יש סייגים.

לדוגמא – קטינים עד לגיל 18, אמנם כשירים לזכויות וחובות, אך נתונים תחת אפוטרופוסות טבעית של שני הוריהם וכשרותם לפעולות משפטיות מוגבלת במקרים מסוימים.

ישנם גם פסולי דין, שבית המשפט קובע לגביהם כי אינם כשירים כלל לדאוג לענייניהם בשל ליקוי נפשי או שכלי, וישנם מקרים בהם אנשים מגיעים למצב בו אינם יכולים לדאוג לענייניהם, באופן זמני או קבוע – בשל זקנה, מחלה, תאונה וכיו"ב.

במקרים אלו, ככל שהאדם שאינו יכול לדאוג לענייניו לא ערך ייפוי כח מתמשך ומינה מיופה כח מטעמו, יידרש מינוי של אפוטרופוס על ידי בית המשפט על מנת שהאפוטרופוס יקבל את ההחלטות הנדרשות עבור אותו אדם שאינו כשיר עוד לעשות כן עבור עצמו.

רבים נתקלים בצורך למינוי אפוטרופוס עבור הוריהם המתבגרים, לצורך טיפולים רפואיים וניהול ענייניהם הכספיים כאשר ההורים אינם כשירים עוד לקבל את ההחלטות בעצמם, ומשרד עו"ד אתי גוהר מעניק את הטיפול והליווי הנדרש בהליך הבקשה למינוי אפוטרופוס.

מינוי האפוטרופוס מתחלק לשני תחומים עיקריים: אפוטרופסות לגוף שמשמעה סמכות לקבל החלטות בעניינים רפואיים וכיו"ב, ואפוטרופסות לרכוש שמשמעה סמכות לקבלת החלטות בעניינים כספיים ורכושיים.

סמכותו של האפוטרופוס שממונה על ידי בית המשפט נתונה לפיקוח על ידי האפוטרופוס הכללי, והאפוטרופוס שמונה על ידי בית המשפט נדרש להגיש דוחות אודות ההתנהלות הכלכלית והטיפול בענייניו הכספיים של האדם שעל ענייניו מופקד האפוטרופוס.

סמכותו של האפוטרופוס בעניינים הכלכליים אינה מוחלטת וישנן פעולות כלכליות שהוא אינו יכול לבצע בשמו של האדם עליו הוא ממונה כאפוטרופוס (החסוי) אלא באישור בית המשפט, כגון: עסקאות במקרקעין, הסתלקות מעיזבון, מתן תרומות/ מתנות שאינן נהוגות בנסיבות העניין/ מתן ערבות או הלוואה בסכום מצטבר העולה על 100,000 ₪ וכן פעולות נוספות בעלות ערך כלכלי משמעותי.

משרד עו"ד אתי גוהר מייצג בהליכים לקבלת אישור בית המשפט לביצוע הפעולות הנ"ל כאשר אלה נדרשות לטובתו של החסוי, תוך ליווי והתנהלות מול האפוטרופוס הכללי שהינו המשיב בבקשות בהליכים אלו.

לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-2307771

או השאירו פרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
דברו איתנו בוואטסאפ!