077-2307771

ייפוי כח מתמשך

ייפוי כח מתמשך

העתיד שלך בידיים שלך באמצעות ייפוי כח מתמשך, שהינו הסדר משפטי חדשני המאפשר לכל אדם כשיר מעל גיל 18 לבחור מי יהיו האנשים שיטפלו בו ובענייניו במצבים בהם לא יוכל לעשות כן בעצמו.

הסדרת ייפוי כוח מתמשך היא חובה לכל אדם המעוניין בשלוות נפש ואיכות חיים בשנות הזיקנה או במקרים בהם יהפוך לסיעודי (עקב מחלה או תאונה) ולא יוכל לקבל החלטות ולנהל את ענייניו.

במסגרת ייפוי הכוח המתמשך יכול אדם לקבוע מי יהיה מיופה הכוח שידאג לענייניו וכן יכול לקבוע מראש את ההנחיות למיופה הכוח כיצד לנהוג ואלו החלטות לקבל והוא יכול גם להשאיר למיופה הכוח את שיקול הדעת המלא בקבלת ההחלטות.

מי רשאי להתמנות כמיופה כוח?

זהות מיופה הכוח נתונה לבחירת הממנה, אך בכל זאת קובע החוק מספר תנאים בנושא.

  1. מיופה הכוח לא יכול להיות אדם שנותן תמורת תשלום שירות רפואי, סיעודי, סוציאלי או שיקומי לממנה וגם לא מי שמספק לממנה מגורים תמורת תשלום, אלא אם הוא קרוב משפחה של הממנה. כמו כן, לא ניתן למנות כמיופה כוח את עורך הדין או בעל המקצוע שבפניו נערך ייפוי הכוח המתמשך.
  2. אדם לא יכול לשמש כמיופה כוח של יותר משלושה אנשים שונים, אלא אם כן מדובר בקרוב משפחה של הממנה. לעומת זאת, הממנה יכול למנות לעצמו מיופה כוח יחיד או מספר מיופי כוח שישמשו מיופי כוח במשותף. הממנה יכול לחלק סמכויות בין מיופי הכוח במשותף או לחלופין לקבוע כי יפעלו במשותף לצורך כל דבר ועניין.
  3. הממנה לקבוע בייפוי הכוח שאדם מסוים ישמש כמחליף של מיופה הכוח שאותו מינה, אם מינויו של מיופה הכוח יפקע, מסיבה כזו או אחרת.

מהן סמכויות מיופה הכוח?

  • הממנה יכול לבחור אם להקנות למיופה הכוח סמכות לנהל את ענייני הרכוש שלו וכן את ענייניו הבריאותיים והאישיים, או רק עניינים בתחום מסוים. כמו כן, יכול הממנה להגביל את תקופת תוקפו של ייפוי הכוח או לקבוע שתוקפו אינו מוגבל בזמן.
  • ניתן לפצל מינויים – ניתן למנות מיופה כוח שיהיה מופקד רק על ניהול רכושו וכספיו של הממנה או רק על ניהול עניינים אישיים מסוימים של הממנה כגון צרכי יומיום, מגורים, עניינים חברתיים או רק על ניהול ענייניו הרפואיים של הממנה.

פעולות שאותן לא יוכל לבצע מיופה הכח:

  • ישנן פעולות מסוימות שמיופה הכוח לא יוכל לבצע, אלא אם כן הוסמך לכך מפורשות במסגרת ייפוי כוח מתמשך. בין פעולות אלה: מתן תרומות, מתנות והלוואות ומתן הסכמה לבדיקה פסיכיאטרית. פעולות מסוימות אחרות, כמו למשל עסקה במקרקעין, למעט השכרה של נכס לתקופה שאינה עולה על חמש שנים, או מתן תרומה, מתנה או הלוואה בסכום העולה על מאה אלף ש"ח, לא יוכל מיופה הכוח לבצע ללא אישור בית המשפט.
  • החוק מונה מספר פעולות שבשום מקרה לא יהיה מיופה הכוח מוסמך לבצע, ובהן: המרת דת, השתתפות בבחירות, מתן הסכמה למסירת ילד לאימוץ ועריכת צוואה.

ייפוי כח מתמשך יכול להיערך רק על ידי עורכי דין שהוסמכו בהסמכה ייחודית לעניין זה.

עו"ד אתי גוהר הינה בעלת ההסמכה הנדרשת, רשומה במרשם עורכי הדין המוסמכים לעריכת ייפוי כח מתמשך ועומדת לשירותכם בייעוץ ותכנון עריכת ייפוי הכוח המתמשך, בחירת מיופי הכוח וניסוח ההנחיות המתאימות והנדרשות בכל מקרה, תוך ליווי צמוד ומענה המתאים לצרכיו של כל לקוח.

לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-2307771

או השאירו פרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
דברו איתנו בוואטסאפ!