077-2307771

הוצאת ילדים מהבית

הורים שבחרו להביא ילדים לעולם חייבים לדעת שמוטלת עליהם האחריות לגדל את הילדים ולספק להם את כל מה שהם צריכים על מנת לגדול ולהתפתח בצורה תקינה ונורמלית. לשם כך צריך לנהל משק בית מסודר, לעבוד ולקבל שכר, לשלוח את הילדים לבתי הספר באופן סדיר  ולספק להם את כל התנאים הנדרשים.  במצבים שבהם הבית אינו מתפקד או אפילו עלול להוות סכנה לשלומם של הילדים תיבחן על ידי רשויות הרווחה האפשרות של הוצאת ילדים מהבית, שאמנם היא נשקלת בכובד ראש ולא מתבצעת בקלות אך היא בהחלט אפשרית אם יובן שזו האפשרות היחידה.

האפשרות האחרונה של הוצאת ילדים מהבית

הנחת היסוד היא שהמקום הכי טוב עבור הילדים לגדול בו הוא הבית כאשר מתקיימת שגרה משפחתית רגילה ונורמלית. יחד עם זאת ולמרות מאמצים שלפעמים ההורים יעשו – לא יעלה הדבר בידיהם והאפשרות של הוצאת ילדים מהבית תילקח בחשבון לאחר מתן התרעות וניסיונות של ההורים לשפר ולתקן את דרך ההתנהלות שלהם. כמובן שהוצאת הילדים מהבית תתבצע ללא עיכוב או דיחוי אם יתגלה או יתברר שהם נתונים למעשי אלימות פיזית, נפשית או מינית דווקא בתוך הבית שאמור להוות קרקע בטוחה ויציבה עבורם.

מציאת הפתרונות המותאמים על פי הנסיבות של כל מקרה ומקרה

רשויות הרווחה במדינה רוצות לדעת ולוודא שכל ילד או נער מקבל את התנאים הבסיסים  על מנת לגדול בסביבה נורמלית. כאמור, הוצאת ילדים מהבית היא האפשרות האחרונה והכי פחות רצויה יחד עם זאת לעיתים לאור עומס במערכת הרווחה  בתיקים מסוג זה לא אחת נופלים הדברים  "בין הכיסאות" ורשויות הרווחה יכולות להורות על הוצאת ילדים מהבית גם במקרים שאין הצדקה.

ישנה חשיבות מיריבת בתיקים מסוג זה להיות מלווים ומיוצגים לאורך כל ההליך ויפה שעה אחת קודם.

יודגש כי הרבה פעמים ישנם פתרונות רבים להשארת הילדים במסגרת ביתית גם עבור משפחה קשת יום וניתן לטפל ולהעניק את הצרכים וכל הנדרש במסגרת הקהילה ואין צורך למהר ולהוציא את הילדים מהבית למסגרת חוץ ביתית או למשפחות אומנה.

עורכת הדין אתי גוהר מומחית בתחום ומלווה ומייצגת קרוב ל 15 שנים משפחות, לעוה"ד אתי גוהר תוצאות נדירות  בתחום ומומלץ לפנות אליה ללא דיחוי במקרים החמורים של הוצאת ילדים מהבית.

לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-2307771

או השאירו פרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

עורך דין מזונות
עורך דין מזונות

עורך דין מזונות מזונות ילדים עפ"י דיני המזונות בישראל, חובת המזונות שחב הורה כלפי ילדו נקבעת עפ"י דתו של ההורה.

קרא עוד »
חלוקת רכוש

חלוקת רכוש חלוקת רכוש בין בני זוג כאשר בני זוג מתגרשים, עליהם לחלק את הרכוש המשותף אשר הם צברו במהלך

קרא עוד »
לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
דברו איתנו בוואטסאפ!