077-2307771

ביצוע חלוקת עיזבון בין יורשים

עיזבון הוא כל הרכוש, הציוד והממון שנשאר לאדם אחרי שהוא הולך לעולמו. בהרבה מקרים הוא יכין צוואה מבעוד מועד בעודו בחיים ושם יפרט כיצד הוא רוצה שהעיזבון שלו יחולק בין בני משפחה או כל מי שהוא רוצה להטיב עימו. במידה ואין צוואה לאדם שנפטר יחול צו ירושה על העיזבון והיורשים יהיו בני משפחה בדרך כלל – בן או בת זוג והילדים של המנוח. ישנם מקרים שבהם יהיה צורך לערוך הסכם חלוקת עיזבון בין יורשים, כלומר שתהיינה הסכמות בין היורשים בנוגע לחלוקה אחרת מזו שהמנוח ציווה ובלבד שכל היורשים מסכימים ונכונים לקיים אותה. חובה לעשות זאת עם עורך דין.

 

מה יכול לכלול הסכם חלוקת עיזבון בין יורשים?

ברוב המקרים צוואה של מנוח תכלול בתוכה את כל הרכוש שצבר בימי חייו.  בצוואה המנוח מחלק את רכושו  בין היורשים כראות עיניו ועל פי רצונו

ככל ויש רצון בין היורשים לשנות את אופן החלוקה ניתן לערוך הסכם החלוקה כאשר כל היורשים מוכנים ומסכימים על חלוקה שונה מזו שמופיעה בצוואה. חשוב מאוד לקבל ליווי צמוד מעורך דין בתחום  על מנת לבצע את החלוקה באופן תקין , ולוודא  שאכן מדובר בהסכמות בין כל הצדדים ושאין שום צד שהחלוקה השונה נכפתה עליו הוא שהופעל עליו לחץ להסכים לה.

לאחר החתימה על ההסכם אפשר לחלק את הרכוש על פי ההסכם החדש אך לא לפני שפונים לבית המשפט ליתן להסכם תוקף של פסק דין.

 

החשיבות של הסכם חתום ומסודר

על פי החוק במדינה חובה על היורשים להתנהל בדיוק כפי שמצוין בצוואתו של המנוח. אין באפשרותם לבצע שינויים ללא חתימה על הסכם שנערך על ידי עורך דין, זאת על מנת למנוע תביעות או חוסר הסכמה מאוחר יותר. עורך דין שיערוך ההסכם חלוקה יוודא שהחלוקה בוצעה בהתאם לרצון היורשים.

עו"ד אתי גוהר מתמחה בדיני צוואות וירושות ותערוך עבורכם הסכם חלוקת עיזבון שצורה חיובית ובהסכמה של כל הצדדים וכל היורשים על פי הדין.

לייעוץ ראשוני התקשרו: 077-2307771

או השאירו פרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
דברו איתנו בוואטסאפ!